auto & vervoerentertainmenthuis en tuinkledingmannenmens&gezondheidsportvrouwen

3 tips om jouw website beter te laten opvallen

32views

Als ondernemer ben je iedere dag weer bezig om klanten te binden, te vinden en vooral een plezier te doen. De klant is koning. Maar dan is het natuurlijk wel noodzakelijk om je doelgroep te bereiken. En dat is waar het vaak mis dreigt te gaan. Het is tegenwoordig immers steeds moeilijker om de concurrentiestrijd online aan te gaan. Tik maar eens een zoekopdracht in via Google die te maken heeft met jouw bedrijf. Zie je jouw bedrijf hoog bovenaan de resultaten staan? Die kans is klein. Zeker wanneer je al heel lang niet meer in SEO marketing hebt geïnvesteerd. Online Marketing is van levensbelang voor jouw bedrijf. Zonder online marketing kan jouw bedrijf nooit lang voort blijven bestaan. Daarnaast is het ook belangrijk dat je website ertussenuit springt. Maar hoe pak je dit precies aan? In dit artikel geven we 3 nuttige tips. 

Laat een goede website bouwen 

Een mooie website maken kan tegenwoordig bijna iedereen. Er zijn talloze verschillende gebruiksvriendelijke online tools te vinden waarmee je eenvoudig een mooie website kunt bouwen. En hoewel het oog uiteraard ook wat wil, betekent dit niet dat een mooie website ook daadwerkelijk beter gevonden zal worden. Daar is meer voor nodig. 

Ten eerste is het belangrijk dat deze op de juiste manier functioneert. Is het voor de potentiële klant eenvoudig om door de website heen te bladeren? Hoe zit het met de laadtijd? Is de website vaak uit de lucht? Staat er relevante informatie op de site zelf? Allemaal dingen die van essentieel belang zijn om gevonden te kunnen worden en ook daadwerkelijk voor conversie te zorgen. 

Dit zijn dingen waar je als ‘leek’ vaak niet aan denkt. Daarom is het verstandig om hier een professionele webdesigner voor in te schakelen. Deze weet er niet alleen voor te zorgen dat de website er professioneel uit komt te zien, maar ook dat deze een stuk gebruiksvriendelijker zal worden. En dat is goed voor jouw positie in Google en laat je website direct een stuk beter opvallen. 

SEO is nooit éénmalig 

Veel ondernemers maken de fout om éénmalig in SEO te investeren en er volgens nooit meer wat aan te doen. Fout. Wellicht heeft een bepaalde marketingstrategie je enkele jaren inderdaad een goede positie binnen de zoekmachines opgeleverd, maar dat betekent niet dat dit voor altijd zal zijn. Iedere dag komen er weer nieuwe websites binnen en iedere dag is de kans weer groot dat je van je plekje wordt verstoten. Vergelijk het met een succesvol restaurant. Wanneer deze jarenlang het decor en de menukaart onveranderd laat, dan zal deze uiteindelijk verstoten worden en klanten zullen eerder geneigd zijn om naar de concurrentie te gaan. Zo werkt het ook met SEO en Online Marketing in zijn geheel. Blijven werken hieraan is heel belangrijk. 

Kijk naar de concurrentie 

Wie zijn jouw grootste concurrenten op Google? Wie staat er altijd bovenaan in de zoekresultaten en is bijna niet van zijn plekje te krijgen? Gebruik deze concurrent dan om de nodige aanpassingen aan jouw eigen website aan te brengen. Bekijk waarin jullie websites verschillen, welke strategieën hij of zij eventueel toepast en ga hier ook in mee. Door meer op de concurrentie te letten, leer je waardevolle dingen. 

Leave a Response