sport

4 tips voor een goede beursvoorbereiding

55views

Je hebt het besluit genomen om aan een beurs deel te nemen. Wat nu? Of je hebt ervaring met het plannen van evenementen in het verleden of dit zou de eerste keer zijn dat je dit doet. In het laatste geval weet je misschien niet zeker hoe je moet beginnen. De realiteit is dat de voorbereiding van een beurs een aanzienlijke hoeveelheid werk vereist. Daarom willen we je op weg helpen door je acht ideeën aan te reiken voor een goede voorbereiding van je deelname aan beurzen, zoals bijvoorbeeld op tijd een beurswand regelen, een goede plek op de beurs bemachtigen en het team zo goed mogelijk voorbereiden. 

Zorg voor een mooie beurswand

De aankleding van je beursstand is enorm belangrijk. Een mooie beurswand kan daar natuurlijk niet bij ontbreken. Zorg ervoor dat deze wand in het thema van jouw bedrijf is en dat jouw boodschap gelijk goed helder is. Zorg daarnaast ook dat je de aandacht trekt en opvalt in de massa.

Kies een plek voor je stand die strategisch gunstig is

Op de meeste beurzen mag je de locatie van je stand niet naar eigen voorkeur kiezen. Bij deelname aan een grote beurs heb je vaak minder opties tot je beschikking. In de meeste gevallen zijn de mooiste locaties gereserveerd voor de grotere inkopers. Als je wel een locatiekeuze hebt, zijn er een paar overwegingen belangrijk om rekening mee te houden, zoals een plek in de buurt van de koffiehoek, zodat mensen gelijk jouw stand zien tijdens hun pauze, een plek langs de hoofdroute of een plek die niet te afgelegen is. 

Zorg ervoor dat je standteam goed voorbereid is

De deelname aan een beurstraining is vaak een verstandige investering. Dit geldt zelfs voor standbemanningsleden die veel expertise hebben. Je hebt immers geen medewerkers op je stand nodig die het grootste deel van hun tijd met elkaar kletsen of op hun telefoon staren omdat ze niet weten hoe ze de klanten moeten aanspreken. 

Maak een lijst met doelen 

Kun je uitleggen waarom je besloten hebt aan deze beurs deel te nemen? Wat hoop je te bereiken? Wil je graag je nieuwe product gaan introduceren, je naamsbekendheid vergroten of meer potentiële klanten binnenhalen? Schrijf na deze vaststelling een specifiek doel uit dat gemeten kan worden. 

Leave a Response