healthMannenMens&gezondheidVrouwen

Afvallen tips & calorieën tellen

Afvallen tips & calorieën tellen
110views

Het is voor de meeste mensen de bekendste maar ook minst geliefde manier van afvallen, calorieën tellen. Toch lijkt dit wel de meest zinvolle manier van afvallen. Het uitgangspunt van afvallen is meer calorieën verbranden dan dat je binnen krijgt. Maar nu komt het lastige gedeelte van deze manier van afvallen, het tellen van de calorieën zelf. Wij willen graag geloven dat we alles kunnen controleren maar in de wereld van calorieën werkt het niet zo zwart/wit. Toch kan je er een goed resultaat mee behalen. Voor meer informatie kun je terecht bij het centrum voor gewichtsbeheersing.

Afvallen tips over de hoeveelheid calorieën

Afvallen tips geven over calorie inname doen bij benadering. We zijn in staat om redelijk in de buurt te komen van de daadwerkelijke calorieën. Daarom kan je deze methode ook goed gebruiken. Bij normale activiteit heeft een man tussen de 2500 en 2900 calorieën per dag nodig en een vrouw tussen de 1900 en 2300. Afvallen tips wijst u op het “grijze gebied” namelijk, je stofwisseling. Iedereen zijn stofwisseling werkt op een andere snelheid. In feite geeft jouw lichaam exact aan hoeveel voedsel je nodig bent, echter worden wij veel te vaak verleid tot het eten van meer voeding dan we nodig hebben. Verder kan je dagelijkse activiteit verschillen waardoor jouw stofwisseling meer of minder vraagt.

Afvallen tips wijst jou op het volgende.

Wanneer je ineens een stuk minder calorieën gaat eten zal jouw stofwisseling minder hard gaan werken wat als resultaat geeft dat je niet of nauwelijks afvalt. De bedoeling is dat jij jouw stofwisseling onder controle krijgt, je zal je calorie-inname langzaam moeten afbouwen tot je de perfecte balans hebt gevonden tussen jouw calorie-inname en jouw verbranding. Dit lijkt ingewikkeld maar luisteren naar je lichaam is de sleutel tot succes. Begin daarom eerst met het meten van hoeveel calorieën je op dit moment gemiddeld eet op een dag. Dit aantal kan je dan het beste met telkens 100 calorieën per dag verminderen over een periode van een week. Dit doe je tot jij op je streef calorieën zit. Houdt daarom eerst voor 1 á 2 weken bij hoeveel calorieën je eet.

Voorbeeld: Jij eet nu gemiddeld 2500 calorieën per dag en jouw streef calorie-inname is 2000 calorieën per dag. Dit bouw je af in een periode van 5 weken. In de eerste week eet je gemiddeld 2400 calorieën per dag in de tweede week gemiddelde 2300 calorieën per dag. Zo ga je door tot je op jouw streef-calorie-inname zit.

Conclusie

Op welke manier je nu ook besluit om van die overtollige kilo’s af te komen, het belangrijkste is dat je een manier vindt waar jij je goed bij voelt en waarbij je jouw gezondheid niet in gevaar brengt. De ene manier vraagt meer discipline dan de andere manier maar voor iedereen is er een oplossing. Wil je meer weten over de meeste bekende diëten klik dan hier. Heb je geen zin om allerlei diëten te proberen en wil je graag een dieet die voor veel mensen al een positief resultaat heeft gehad. Probeer dan het Dash Dieet en laat je verrassen door het resultaat!

Leave a Response