Huis en tuin

Fit blijven tijdens de lockdown; 3 tips

fit
77views

Fit in je hoofd en lijf

Iedereen weet het wel. Als je fit bent, voel je je lekker in je lijf en in je hoofd. Een goede conditie is belangrijk om lekker vrij te kunnen bewegen en prettig voor je mentale welzijn. Je lichaam en je geest zijn nu eenmaal onlosmakelijk met elkaar verbonden. 

Als je gewend bent om op een bepaalde manier en op een bepaald niveau te sporten, is het lastig om zomaar even om te schakelen. De truc is om bewegen in een ander perspectief te zien. Voor krachttraining kun je prima thuis met dumbells aan de slag. Voor conditietraining kun je gewoon zelf buiten een rondje gaan (hard-)lopen. Voor souplesse kun je in je woonkamer op een matje met oefeningen aan de slag. Gewoon doen. Ga eens aan de slag met deze tips.

De trap op en neer

Traplopen is een super goede manier om veel calorieën te verbranden. Van een paar keer op en neer lopen, gaat je hartslag flink omhoog. Dat is goed voor je bloedvaten en uithoudingsvermogen.  Je kunt het door extra oefeningen zo intensief maken als je zelf wilt. En heb je geen trap in je eigen huis, ga dan naar het trappenhuis, zoek een mooie trap ergens buiten in de stad, of pak een klein opstapje erbij.  Je kunt uiteraard ook gewoon een hometrainer aanschaffen via Fitnesskoerier.nl en je zelf eenvoudig fit houden.

Rennen en ravotten

Je kunt ook een fijne training maken van een flinke boswandeling met je hond of kinderen. Ga lekker rennen en ravotten, goed voor je conditie. En je krijgt er lekker veel energie voor terug door gezellig samen bezig te zijn. 

Stiekem bewegen

De mooiste tip hebben we voor het laatst bewaard; combineer het nuttige met het aangename. Nu je veel thuis zit, zie je vast allerlei klusjes die in en om het huis moeten gebeuren. Ga de tuin vegen, onkruid wieden, ramen lappen, stofzuigen of de vloer dweilen. Allemaal klusjes die toch moeten gebeuren en goed zijn om in beweging te komen. Lekker muziekje erbij en na afloop kun je uitrusten in een mooi schoon huis.  

Leave a Response